Sahabat

Tuesday, March 19, 2013

Runtuh Hati

Bismillah..
Assalamualaikum wbt,

Allahummasolli AlaaMuhammad,

Sega puji bagi Allah swt, atas nikmat yang diberikan. beberapa hari ini tak berapa sihat. terpaksa ambil cuti berehat dirumah. Doakan supaya sembuh ya ^_^=

Hati mana yang tidak hancur bilamana sesuatu yang disayangi digadai dengan mudahnya.
Hati mana yang tidak hancur bilamana amanah yang diberi tidak dipegang sebaiknya..
Hati mana yang tidak hancur bilamana suatu yang dikasihi dilepaskan begitu sahaja..

Allahurobbi..

Bila mana ana dapat tahu berita itu, sedihnya ya ammatt... hampir mengalir air mata ini..
ana diamanahkan memegangnya selama 1 sem.. (sem akhir), dan ana amanahkan pula pada adik-adik ana yang masih belajar dan memahami sejarah ia..tetapi kenapa tak sampai setahun ana tinggalkan ia tergadai? terhilang? terputus? . ya, ianya adalah qada' dan qadar pada semua orang. Tetapi perkara ini tidak akan mungkin berlaku jikalau dicintai sebaiknya..

Bagaimana ana sayangkan ia, selama 2 1/2 tahun di poli..ana menjadi keluarga ia.. ana mengenal erti kasih sayang, pengorbanan, dan keperitan darinya..kini..sudah tiada nama itu.. Tiada ana tahu siapa mahu ana salahkan..
Ana sangat sayangkannya sepertimana sinior-sinior ana yang berusaha menaikkan namanya, memegang amanah atas namanya..Allahu Robbi.. ujian apakah ini Ya Allah


Hmmm.. mungkin ada sebab berlaku ini semua.. ana tak tahu nak letak mana air muka ana dihadapan ummi Halimah....ummi..maafkan ana sebab tak menjaganya dengan baik..maafkan ana.. ="(

Terkesan sungguh berita ini pada ana... Ya Robbi..ampunilah dosa ku..

3 comments:

  1. Assalam,aik ? baru tahu ka ? Huhu Xpa. Allah melihat setiap usaha hambaNya! Tiada nama yang penting dakwah yang berjemaah!

    ReplyDelete
  2. w'salam wbt, tau lama dah. Tapi akhir2 asyik teringat.

    'nama' itu identiti setiap organisasi. dari nama kita punyai misi dan visi. Dakwah tanpa misi dan visi yang betul boleh goyah dengan cepat dan mudah juga tersasar dari landasan yang asal.

    Sepertimana daqwah ahlul sunnah wal jamaah, kenapa ada nama 'ahlul sunnah wal jamaah'? takkan ulama' saja2 letak nama tu? sebabnya ulama' merujuk pada al-quran dan hadith. maka tertubuh nama itu..

    Maka sama juga yang berlaku disini..misi dan visi juga dah tak sama. jalan daqwah juga dah tak sama. Skop daqwah juga semakin mengecil daripada yang dulu. itu pentingnya 'NAMA' .

    ReplyDelete
  3. Oh kalau begitu yang PMI rasakan.Baguslah.Maaflah mencelah.Saya ni masih kurang ilmu di dada. Ok ok. tQ (y)

    ReplyDelete