Sahabat

Tuesday, October 2, 2012

PencInta MajLis IlMu

Bismillah,

Assalamualaikum wbt,

Salam kemuliaan keatas rasul junjungan mulia Rasulullah saw,
kali ini tiba-tiba merasa..

Kerisauan ana pada sesuatu hal..

Kurangnya muslimin dan muslimat yang bersungguh-sungguh untuk hadir pada majlis-majlis ilmu...
Kadang kala ana juga ada 'malas' untuk hadir..tetapi ana wajibkan diri ana untuk hadirkan juga diri ana untuk berada dalam naungan Allah swt.

Menjangkau detik-detik yang mula seorang lelaki mencari seorang peneman hidup kadang kala merasa risau andainya 'bakal' jauz tidak meminati majlis-majlis ilmu..tidak meminati menemani ana..tidak mempeduli majlis-majlis ilmu yang ana hadiri..Allah..

Kadang kala bila terlitas hal ini menyebabkan ana merasa 'suka' dengan diri ana sekarang(bujang) berbanding punyai keluarga. Tetapi fitrah manusia tetap ingin mencari pasangan hidup..

Bagi ana, pasangan hidup yang ana pilih adalah dikalangan yang mencintai majlis-majlis ilmu, dalam hatinya terletak kerinduan dan kecintaan terhadap mana-mana tempat pengajian agama yang mana ana boleh menemaninya dan dia menemani ana.. InsyaAllah..

Semoga ada kalangan mereka yang bisa meyakinkan ana akan hal yang merisaukan ana ini dimana ana tidak risau.



* Selalu lihat suami tiada semangat menghadiri majlis-majlis ilmu kerana isterinya tidak mewujudkan 'rasa' kecintaan mereka pada majlis-majlis ilmu...

* Ya Allah hadirkanlah manusia yang mencintai majlis-majlis-Mu ini.. andainya aku tidak ketemui munculkanlah seseorang yang sanggup berdiri memegang amanah ini terhadap ana... ameen Allahuma Ameen

^_^

No comments:

Post a Comment