Sahabat

Saturday, October 6, 2012

Relationship

Bismillah

Assalamualaikum wbt,


InsyaAllah, pada pagi yang hening ini mahu membuka mata semua umat islam(khusus yang membaca blog ini), agar berhati dengan satu(1) lagi helah kafir yahudi yang kita tahu iaitu facebook (mukabuku).

AllahummasolliAlamuhammad..



Jika merujuk pada tajuk yang ana tulis diatas pasti, umum sedia maklum di fb adanya tempat meletak status seseorang, adakah ianya 'single', 'couple', 'married', 'divorce' dll...



Rasa-rasa apa muslihat yahudi laknatullah dalam soal status ini? :)


Jawapannya adalah..


memesongkan aqidah kita...


ana berikan 1 contoh pada permulaan ini...


ana mewujudkan relations dengan sahabat lelaki ana namanya Zaenal, dengan status, 'married'.
Mungkin ana hanya mahu menyatakan pada umum yang ana 'menyayangi sahabat ana ini' tidak lah sampai mahu mengahwini sahabat lelaki ana ini. Tapi sedar tak sedar, kita dah menyalahi fitrah yang Allah swt berikan pada manusia. Ana secara automatik akan digelar 'gay' oleh orang awam, dan juga 'gay' dimata para malaikat seterusnya Allah swt...dosa..dosa..dosa..


Selalunya tidak pernah ana lihat lagi seorang lelaki berbuat relation 'married' dengan sahabat lelakinya . Tetapi kebanyakan muslimah. Lebih-lebih lagi yang ada 'fikrah' dan beragama.

Pesanan pada sahabat/sahabiah sekalian, hati-hati bila mahu lakukan sesuatu. Tangan yang menekan tanpa berfiikir lebih bahaya dari mulut yang terus lancar berkata.


Semoga diri kita jauuhhhh dari perbuatan yang terkutuk ini,,Allahurobbi

InysaAllah..AmeenAllahumaAmeen


2 comments:

  1. ini sangattt setuju, siap bermarried lah bagai. aduhaii.sedihnya,niat mereka mungkin ini "buat lawak" tapi takut dipandang serong oleh masyarakat lain.khususnya jika cina india yang lihat,ohh ini budaya orang islam ? hmmm akhirnya ? kita terjerat dalam jerat sendiri.

    ada juga entry berkenaan begini,sebelum ni.

    http://www.zalikha-iluvislam.blogspot.com/2011/04/apabila-ia-menjadi-satu-kebanggaan.html

    ReplyDelete
  2. aewah..

    benar..jiddan..jiddan..jiddan..

    ReplyDelete